שאלות ותשובות - סדנה בשיטת פאולה

מה יהיה בסדנה

בכל מפגש במשך שעה תרגל תרגילים משיטת פאולה. התרגילים יתבצעו בשכיבה על מזרון, בישיבה על כסא, בעמידת שש, בעמידה ובהליכה. 

מה מיוחד בתרגילים

חלק מהתרגילים מוכרים גם משיטות אחרות, חלק יחודיים לשיטה. הגישה לתרגול היא הייחודית. כשאני מנחה לעשות תרגיל מסוים אני מעודדת לשים לב לתגובות ולאפשר אותן. התגובות יכולות להיות פיזיות, למשל אם אני עובדת עם איבר מסוים אני מרגישה באזור אחר בגוף תגובה ולעיתים אף מתחילה תנועה ספונטנית. התגובות יכולות להיות גם רגשיות, תרגיל יכול לעורר רגש מסוים, או להעלות זכרון… 

לכל מתרגל יש תגובה משלו לתרגיל וגם אופן ייחודי משלו לתרגול. למשל, אם תעשי עכשיו את התרגיל "אגרוף ושחרור" הקצב והעוצמה של התרגול שלך הוא ייחודי לך. התגובה לתרגיל יכולה להיות תחושה של כוח, או תחושה של אגרסיביות, יש כאלה שיתחברו דווקא לשחרור שבין האגרופים ואולי אף יחוו את השחרור בכל הגוף. חלק ירגישו שאזורים אחרים בגוף מתחילים גם להתכווץ ולהשתחרר, כמו העיניים, הסוגרים בקרקעית האגן ועוד. התגובה יכולה להיות מיידית, או אחרי זמן של תרגול.

כמה דגש יש על רצפת האגן

אני מתייחסת לאגן באופן הוליסטי. לעיתים יש לעשות תרגילים באזורים מרוחקים כדי שאפשר יהיה להפעיל את הסוגרים בצורה יעילה. בנוסף, כפי שציינתי קודם עבודה עם אזור מרוחק מהאגן, כמו כפות הידיים יכולה להשפיע על קרקעית האגן ולהיפך. חלק מהתרגילים הם הפעלה של השרירים ברצפת האגן (למשל, כיווץ ושחרור סוגרים). בסדנה כל אחת תוכל לאבחן את יכולתה כרגע לעבוד עם השרירים בקרקעית, לזהות אותם, ולבדוק איך עבודה עם הסוגרים משפיעה על הגוף. נבדוק איך תנוחות שונות משפיעות על יכולתנו לכווץ את השרירים ולהרפות אותם.

נתייחס לרגעים מאתגרים בחיינו כמו הרמה של משהו כבד, שיעול, עיטוש וצחוק, התנהלות בשירותים, קימה מכסא ונלמד איך אנחנו יכולות לעזור לעצמנו

לאיזה בעיות ברצפת האגן התרגול יעזור

למגוון ליקויים. דליפות שתן, גזים וזליגות אחרות, צניחה, טחורים, דחיפות ותכיפות בהליכה לשירותים, תחושה כללית של חולשה, שיקום אחרי לידה או ניתוח, חיזוק לקראת ניתוח ברצפת האגן, עצירות ועוד.

אבל רק רגע… מדובר בשמונה מפגשים קבוצתיים, כך שאם נהיה כנים בנושא הציפיות, אז לא כל הבעיות נפתרות ככה. המפגשים, מעבר להנאה והלימוד בשיעור עצמו, מציעים דרך עבודה עצמאית ונותנים כלים להתמודדות עם ליקויים כאלה ואחרים. יש כאלה ש'יפלו להם אסימונים' במהלך הסדנה אבל גם אסימונים צריך להמשיך ולתחזק. במקרים אקוטיים אני ממליצה לבוא למפגשים פרטיים (לאו דווקא אצלי, יש מורות נהדרות לפאולה ברחבי הארץ וגם בארה"ב וגם שיטות אחרות יכולות לעזור). 

ואם אין לי בעיה כדאי לבוא

השיטה מציעה דרך להתקרב לקרקעית האגן, להבין את היכולות שלה ולמנוע ליקויים בעתיד. כל אחת יכולה להרוויח משהו. זו אחת הסיבות שאני עושה שמונה מפגשים שמלמדים על קרקעית האגן, יוצרים הכרות איתה ועם הקשרים שיש לה לגוף. תמיד אפשר להמשיך ולהעמיק בלימוד, ואני בעצמי שמתרגלת כבר הרבה שנים עדיין לומדת דרך השיטה על הגוף בכלל ועל קרקעית האגן בפרט.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן