איך התחיל הקשר שלי עם שיטת פאולה

בסוף שנות השבעים כשהייתי בת 23 בערך סבלתי מכאבי גב. בת דודה שלי למדה את שיטת פאולה והמליצה לי לפגוש אותה. באותו הזמן למדתי בסמינר ובחופשה מהלימודים הלכתי לפאולה שבדקה אותי ואמרה שאני צריכה להגיע 3 פעמים בשבוע. בשיעורים הראשונים לא הבנתי מה היא רוצה ממני, רק בשיעור העשירי הבנתי מה הגוף רוצה ולאט לאט מהליכה שפופה – הזדקפתי.

באותה תקופה גם היו לי יבלות על מיתרי הקול. למדתי חינוך יצירתי א-ב והיתה מורה בסמינר שאמרה שלא אוכל לקבל תעודה בגלל הבעיות בקול. פאולה שלחה אותי לתל השומר לפרופ' עזרתי שבדק את מיתרי הקול שלי לפני השיעורים איתה ואחרי. כשחזרתי ללימודים בתום החופשה, היבלות כבר לא היו.

ב-1983 באתי אל פאולה שוב כדי ללמוד הוראה של השיטה. אני זוכרת שפאולה היתה דורשת מאיתנו תרגול של שעה ביום ואם הייתי מגיעה ללא תרגול היא ישר ידעה.

פאולה שחררה אותי מכאבים אבל היום זה לא פשוט לקבל את התוצאות האלה כשעובדים בתקופה שבה לאף אחד אין זמן. הגוף צריך את הזמן כדי לרפא את עצמו. זו שפה שקשה ללמד אותה במפגשים של פעם בשבוע. לשמחתי בכל זאת יש הצלחות גם בזמן הזה.

מה זה פאולה בשבילי

זו ההתעמלות של חיי, דרך חיים, הדרך להרגיש את הגוף. זה הדבר שאני רוצה ללמד את כולם – להרגיש את הגוף, כי אז נעשה לעצמנו פחות נזקים. פאולה זו דרך נפלאה לעזור לאנשים.

פאולה עובדת דרך הגוף אבל יש לה השפעה גם על הנפש. גוף ונפש אחד הם, את זה לא המצאנו. יש אנשים שמשפיעים על הגוף דרך הנפש ואצל פאולה זה קורה הפוך. בשיעורים שלקחתי אצל פאולה, דרך הגוף אני טיפלתי גם בנפש שלי.

פאולה עצמה היתה אמביוולנטית לגבי הטיפול בנפש והדגישה ש'אנחנו לא מתעסקים עם נפש'. אבל שעובדים עם הגוף דברים עולים. כשהגוף מטפל בעצמו כל מיני מקומות לא צפויים בגוף או בנפש משתחררים. אנחנו כמורים נמצאים שם כדי להכיל, להקשיב ולהדהד.

איפה אפשר ללמוד אצלי

אני מלמדת בכפר ורדים והסביבה. אני מעבירה סדנאות בכפר ורדים לנשים בכל הגילים בדגש על רצפת האגן, מפגשים לגיל הזהב ושיעורים פרטיים.

צרו איתי קשר: 052-3754885

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן